onsdag 9 november 2011

VAB-mössa och sjal

Idag var det dags för VAB igen. Inte roligt att lillan inte vill bli riktigt bra. Hon hinner aldrig riktigt bli frisk i hals och näsa innan det bryter ut igen. Magen krånglar också lite och äta vill hon inte. Två nätter nu har hon varit väldigt ledsen och det verkar som om hon har ont någonstans. Ska boka tid på BVC så får vi se om vi kan få någon rätsida på henne.

Får passa på att pyssla lite medan hon sover.

I lördags åkte Malin och jag till Växjö för att ställa ut Zhero. Det gick sådär. Domaren var hård och ganska otrevlig. Men vi hade trevligt, och Zhero är underbar oavsett vad en utställningsdomaren tyckte.


 På kvällen fick jag äntligen träffa lillan igen efter fyra långa dagar ifrån henne. Här spanar hon in Bolibompa.
 Ett riktigt busig gos fick jag, som jag fick Mats till att fota också.
 I söndags åkte vi hem till mamma och pappa för att försöka hjälpa dem att få igång sin TV-antenn igen. Det gick inte så bra, men Ellen och jag hade roligt tillsammans med mamma och vovvarna, medan gubbarna klängde på taket.
 Ellen älskar att kasta boll med hundarna, vilket de uppskattar. Zhero uppskattade nog mest att få springa fritt i deras stora trädgård och han tog en massa långa rundor i riktigt hög fart. Riktig pumilycka.

Medan Ellen sover nu har jag hunnit göra klart en mössa och en sjal som jag börjat på för ett tag sedan. Det är inte lätt att fota sig själv, men det finns ju ingen annan hemma som kan hjälpa mig så det får bli lite kul bilder. Man är ju inte till sin fördel direkt, men jag ville ju att det skulle synas hur mössan och sjalen ser ut på också.

Mössan är en med topp upptill. Tyvärr blev den lite stor, vilket jag var rädd för. Jag stickade efter ett mönster och eftersom jag har så litet huvud så stämde det inte riktigt, men jag kan använda den utan problem ändå. Mönstret var lätt att göra så det kan ju bli fler och då vet jag hur jag ska anpassa den.


Sjalen är en enkel trekantssjal där jag stickade in lite röda fält eftersom jag inte trodde garnet skulle räcka. Det var innan jag hittade ett nystan till i gömmorna, men jag tycker det blev bra med det röda som bryter av lite. Nu har jag ett nystan kvar och lite rött också, så nu funderar jag på vantar, pulsvärmare, benvärmare eller fuskstrumpor också. Vi får se vad det blir.Jag hinner inte starta på något nytt nu för så fort Mats kommer hem bär det av på arbetsplatsträff.

Guidning på Heliga kors kyrka i Ronneby och info om orgelmusik, sedan buffé på Bergslagskrogen. Och imorgon bär det av till Ullared med syrran för inhandling av julklappar mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar