söndag 27 november 2011

Adventspyssel och badmys

Idag har vi gått på halvfart efter en fullmatad gårdag. Först städning, sedan laga Janssons frestelse, köttbullar och ris a la malta, till julfesten på brukshundklubben. Samtidigt som jag åkte på en mycket trevlig julfest så fick vi besök av gamla vänner. Det blev sent och man är inte riktigt van vid det. Ellen var på utflykt och sov över hos Thomas och Helen.

Jag har adventspysslat lite. Fyra gamla barnmatsburkar fick ett nytt liv. Glitterlim och ståltråd med stjärnor, fick smycka burkarna. När limmet torkat så ska fyra värmeljus få ta plats i burkarna.

Tycker de blev riktigt bra. Hoppas de blir lika bra med ljusen i.
Mats har fortsatt jobba med att riva tapeter i Ellens rum. Zazzi, som verkligen är husses hund, tog plats bland skräpet för att vara nära husse.
Medan Mats slet med Ellens rum tog jag och badade henne. Först ville hon inte alls, men sen blev det simmi, simmi, sim för hela slanten, och hon var inte glad när jag till slut lyfte upp henne.
Tomtens lilla nissa, med skägg och allt?
Såhär skrynkliga blir tårna när man badat länge. Efter det åt hon som en häst och somnade i mitt knä framför TV:n. Vi hann inte ens borsta tänderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar