lördag 19 november 2011

Kofta och julbak på klubben

Idag har Ellen och jag varit och bakat pepparkakor på brukshundklubben. Vi hade ordnat en dag för barnen så att de kunde hjälpa till att baka pepparkakor inför julfesten nästa helg. Tyvärr var det inte mer än 5 barn som kom, men vi som var där hade trevligt.





Pepparkakorna blev riktigt goda.

Sedan åkte vi hem till Marcus och Emelie och käkade tacos. Emelie och jag satte sedan igång med våra handarbeten. Emelie virkar på en barnfilt av mormorsruteränder och jag har börjat på en kofta till mig själv. Bakstycket är klart och framstyckena påbörjade. Stickar båda samtidigt på samma sticka så har jag koll på att avmaskningar och ökningar hamnar på samma ställen och så blir de klara samtidigt. Måste bara ha tag i knappar innan jag kommer till knapphålen, för annars vet jag ju inte hur stora de ska vara. Får väl ta och leta lite här i gömmorna.


1 kommentar:

  1. Inser att jag är alldeles för sällan inne och kollar på klubbens hemsida! Barnen såg ut att uppskatta pepparkaksbaket!
    Fin kofta du gör. Ska bli spännande att se den färdig.

    SvaraRadera