tisdag 29 november 2011

Pysselporr

En bloggare jag följer presenterar ibland "porrtidningar" som hon handlat. Igår var jag och handlade lite material till pyssel och hittade då tidningen Underbara idéer. Idag kom Stickmagasinet i brevlådan. Riktig "porr" för pysselnördar, som mig själv.

Har inte hunnit kolla i Stickmagasinet än men pysseltidningen innehöll mycket trevligt som nog ska testas. Mats har fått en egen "porrtidning". Nya numret av Allt om Whisky. Nu kan vi ha tidningsfrossa här hemma.

Mina adventslycktor blev riktigt bra även med ljus i. Nu är den första invigd. Är faktiskt riktigt nöjd med dem.

Ett nytt projekt har jag börjat på också.


"Kicki Ko" ska utan horn, med andra ögon och helt i vitt förhoppningsvis likna ett mumintroll. Julklapp till Ellen, för det blir nog svårt att hinna till hennes födelsedag. Hon är helt tokig i mumintrollen just nu.

Idag sprang jag in på Irenés Garn och tyger på vägen hem och hann köpa knappar till koftan jag börjat på. Tyvärr passade inte färgen riktigt, så jag får kanske ta en tur imorgon igen. Hon hade en knapp som nog passar perfekt i färgen, men den var så stor. Får fundera på om den kan passa i alla fall.

Imorgon är jag ledig och Ellen verkar pigg, så förhoppningsvis kan vi ha en riktig pysseldag ihop.
Har en massa ideér för morgondagen. Vi får väl se vad det blir.

2 kommentarer:

  1. Härligt med nya tidningar att fördjupa sig i!
    På den här adressen finns det mönster till en virkad MUMIN.
    http://crochetamigurumi.blogg.se/2009/july/flodhast-mumin-monster-hippo-moomin-pattern.html
    Men jag tycker att din variant blir minst lika bra. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade fler mönster på att virka en mumin på nätet. Helst hade jag velat sy en i mjuk fleece, men jag har inte lyckats hitta något sådant mönster så jag hoppas denna blir bra.

    SvaraRadera