måndag 21 november 2011

Nytt projekt

Kan inte låta bli att börja på ett nytt projekt, fastän koftan inte är klar än, men jag behöver ett lite mindre projekt att ha på tåget.

 Vad det ska bli får ni se när det är klart.

Dagens tips
Dagens är ett disktips, och då säger de som känner mig att du diskar ju allt för sällan för att komma med ett tips i den kategorin. Visserligen, men om man är som jag som tar sig an disken med ganska långa mellanrum, så behövs ibland lite extra teknik för att få saker och ting rena. Plåtar som det bränt fast på eller om det droppat i spisen och bränt fast, har jag upptäckt att man kan få rena genom att skrapa bort det värsta med skrapan till keramikhällen. Mycket effektivt.

1 kommentar:

  1. Ditt nya projekt ser spännande ut.....
    Det där med skrapan kom jag på när jag flyttstädade! (Dit jag flyttade, var inte ugnen rengjord.) Det underlättar massor.
    Ha de' gott!

    SvaraRadera