onsdag 23 november 2011

Pyssel och pulsvärmare

Idag skulle jag ha gjort en massa nyttigt hemma, men migrän igår gör att jag är lite seg idag och Ellen verkar ha en ny förkylning på gång så det har inte blivit så mycket som jag tänkt. Ellen vill mest att vi ska sitta i soffan tillsammans och titta på tecknad film med Mumintrollen. Jag har därför kunnat virka klart mer än halva mitt nya projekt som ni kan se här. Det blev pulsvärmare i ekologiskt ullgarn med invirkade pärlor. Jobbar mycket mer vid datorn nu på jobbet så lite extra värme på handlederna är inte dumt.



 Innan Ellen blev för grinig fick jag henne att måla en teckning vi ska skicka till gammelfarmor Ann-Mari som fyller år imorgon.
 En apelsin som börjat bli dålig fick ta plats för torkning i ugnen, för att kunna bli fin dekorering nu inför advent och jul.
 Ikväll ska vi på kalas till Ann-Magret så lite paketinslagning har det också blivit. Lilla Loke som ännu inte fått sin present sedan han föddes, ska också få sitt paket.
 Muffins- och knäckformar tillsammans med en knapp ska föreställa en blomma.
 En scrapbookstickers fick pryda Lokes paket.
Tycker att de blev ganska fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar