torsdag 8 december 2011

VAB-pyssel

Ellen har varit förkyld och haft feber så jag har varit hemma med henne. Vi har myst och tittat mycket på tecknad film. Emellanåt har vi även hunnit med lite städning och pyssel.
Här hjälper Ellen mig att steka plättar. På sig har hon sitt förkläde som mormor hade sytt till henne i födelsedagspresent.
Rätt som det var öppnade sig himlen och släppte ner en massa hagel, stora som pärlor.
 Medan Ellen tittde på film så passade jag på att sticka lite. Jag provade min garnhållare och den fungerade bra. Jag hann klart med ett av styckena till kroppen på mumintrollet.

 
Sedan hjälpte Ellen mig att hacka sallad, men hon lämnade gurkan såhär.


På kvällen började jag trimma på Zazzi eftersom hon mest liknar Sprocket i Fragglarna och inte en dvärgschnauzer. Vi har ganska mycket kvar.
På kvällen steg Ellens feber så vi fick vara hemma idag också. Jag passade på att städa på förmiddagen och pysslade ihop en hållare till Ellens tvättlappar.
 Först klippte jag ut lite bilder ur ett av presentpapprena som Ellen fick på kalaset.
 En låda som innehållit ljus passade perfekt. Med lite decopagelim så satte jag igång att limma fast bilderna.

Såhär bra blev den tillslut. Nu har den fått ta plats på skötbordet, som jag passade på att städa innan jag satte in den.
I eftermiddags fick jag värsta huvudvärken och när Ellen somnade så passade jag också på att sova. Det får bli tidig sänggång ikväll, så får vi ta nya tag imorgon. Ellens näsa rinner fortfarande även om hon inte har feber ikväll, så får hon och jag bli hemma imorgon också.

1 kommentar:

  1. Vad trevligt att du också vill sprida glädjen för återbruk! Återbruka mera :-)

    SvaraRadera