fredag 23 december 2011

GOD PYSSELJUL

Har haft fullt upp i tomteverkstaden och hinner inte få klart min stickade mumin till Ellen till julafton, men den ska nog bli klar någon gång under julhelgen iaf.

Idag har vi haft besök av goa vänner.


Det tog nog inte mer än 30 sekunder från det att Wilma kommit innanför dörren förrän de satt i soffan tillsammans, hand i hand, och tittade på tecknad film. Vilka goingar.


Sedan kokade vi knäck. Wilma och Ellen hjälper till att sätta ut formar, medans jag kokade över knäcksmeten. Bränt socker luktar inte gott och är svårt att göra rent.


Wilma som är en lika stor pysselnörd som mig gjorde en tomteburk att ha godiset i. Jag gjorde också en. Hur man gör kan du läsa här.


På kvällen klädde vi granen, men Ellen tyckte bäst om att plocka ner kulorna.

Sedan sprang hon runt och busade hela kvällen. Är det uppesittarkväll så är det. Dock svårt att ta någon vettig bild på en som inte vill vara still. Söt är hon ändå.

GOD JUL så återkommer jag efter jul med rapport om klappar mm.

2 kommentarer:

  1. God Jul! (Blev inte riktigt klar med min julklappsstickning i tid heller...)

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att hinna med allt man vill.

    SvaraRadera