tisdag 6 december 2011

Kalasbra

I helgen hade vi kalas för att fira alla oss i familjen som fyllt och skulle fylla, men mest firade vi Ellen som blev hela 2 år. Undrar var tiden har tagit vägen.
Kusinerna Alma och Agnes hjälpte till att dekorera tårtan så det blev många ljus att blåsa ut. Ellen fick många roliga och fina presenter, men bäst var nog trehjulingen hon fick av farmor. Vi tog en lång promenad med den och hundarna och hon vrålsjöng hela vägen av glädje.

Sedan har hon velat köra den varje dag.
Jag fick ett par toppenpresenter. Bland annat de här:
Det här är en garnhållare i luffarslöjd. Man kan ändra den så den kan man ha två garn, eller ett avlångt eller ett runt i, så trasslar det sig inte.
Bonniers stora bok om stickning och ett cancan-garn köpt på Irland. I garnhållaren kan nog inte varken Zhero eller Ellen lyckas trassla ihop mina garn.
Igår gjorde jag lite ärenden i Karlshamn så jag tog hem lite sushi som Mats och jag kalasade på när jag fyllde år. Mats la Ellen så jag kunde sitta uppe och pyssla en stund. Det var också en bra present.

Tyvärr blev jag lite magsjuk i natt, och idag fick jag hämta Ellen på dagis med feber. Efter att ha sovit hela förmiddagen och sedan spytt ner hela mig och sig, fick hon en alvedon så nu är hon piggare. Ingen rolig avslutning på en annars så kalasbra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar