fredag 14 januari 2011

Släktträd

Det här släktträdet ska mormor få imorgon. Hon fyllde 90 år i onsdags. Hon har två liknande tidigare men de behövde uppdateras då det saknades både sambos och barn som kommit till på senaste tiden. 

Jag har klätt en stor kartong med olika färgade papper. Kartongen är nog ca 1 meter hög. Hade varit svårt att få plats med alla annars. Blommor och löv är stansade. Fotona har jag skrivit ut på jobbets stora skrivarkopiator. Blev faktiskt riktigt nöjd.

Pappa har varit hemma sin första vecka med Ellen och det har gått mycket bra, vilket jag var övertygad om att det skulle göra.

Ikväll var hon övertrött då hon sovit lite lite på dan. Det frestade pappas tålamod. Han kunde ju inte lämna henne till mig heller för jag hade sagt till om att jag var tvungen att göra klart släktträdet.

Trots det är hon ju pappas lilla flicka. Här leker hon med dockan Anna hon fick i julklapp av mormor och morfar. Dockan hade givetvis fått ett eget lapptäcke. Ellen har tidigare fått två olika av mormor. Inte svårt att förstå varifrån man fått pysselfärdigheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar