tisdag 4 januari 2011

Nytt år

Nu har det nya året börjat och jag har varit dålig på att uppdatera. Ingen bra start. Här kommer en liten sammanfattning av det nya året så här långt.

Nyårsafton firades hos Mamma och pappa i Nävragöl. Det var mycket trevligt och det var inte så mycket raketer så hundarna for inte så illa. Var sitt smaskigt märgben hjälpte också till.


Ellen höll morfar vaken till 12-slaget genom att läsa en bok för honom.

Det smällde lite kvällarna innan och efter nyår också men inte lika mycket som vanligt, vilket varit skönt för hundarna. Får hoppas att det snart är slutsmällt på kvällarna så man kan börja gå kvällsrunda igen.

Efter nyår startade Emelie och jag kampen om vem som ska ta hem titeln "Biggest Looser Jämjö". Vi vägde in oss den förste och skickade bilder på vikten till varandra. Målet är att vi ska stötta varandra till att gå ner i vikt. Jag har börjat gå mer och längre promenader med hundarna och igår var jag och åkte 7 km på skidor. Det var helt underbart. -6 grader och sol. Jag vurpade bara tre gånger. Nerförsbackar är inte min grej. Idag är jag dock lite öm i kroppen.

Under ledigheten försöker vi att få lite ordning här hemma. Mats har målat klart i hobbyrummet och kört en massa skräp till tippen så där är snart klart. Jag har nästan röjt ut hela matkällaren. Sen ska den målas och få lite nya uttag så att kylskåpet i hallen ska kunna flytta in där.

Lite stickning och virkning har jag också hunnit med. Igår kväll satt jag och Emelie och stickade hos dem medan Mats och Marcus tittade på Agne och Svullo. Emelie och jag var glada att slippa och Ellen var inte heller särskilt imponerad.

Ett fodral till min nya mobiltelefon har jag virkat ihop.

Jag har virkat med svart och knallrosa garn. Den rosa färgen kom inte riktigt fram på fotot.

Jag har virkat med krokad teknik. Man använder en virknål med krok i båda ändarna och virkar med en färg till varje krok.

Hittade tekniken hos Virkaholic och här kommer en länk till en film om hur man gör. Krokad virkning.

Kommer helt klart att göra fler projekt med den här tekniken längre fram. Har ju bara en massa andra roliga projekt på kö först.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar