torsdag 6 januari 2011

Hobbyrum och huvudvärk

Idag skulle syrran kommit så vi kunde pyssla ihop, men det satte snöovädret stopp för. Avslutade dock dagen med lite pyssel genom att inviga hobbyrummet. Började måla på en pall från IKEA som ska vara i köket. Mats snodde den förra till hobbyrummet och jag behöver verkligen en pall i köket. Det är inte lätt att nå de översta skåpen när man bara är ca 3 skitar hög. Så här snyggt blev hobbyrummet. Han har lite kvar att plocka i ordning, men jag är jättenöjd och det tror jag Mats också är. Innan var golvet så täckt med bråte att det inte gick att gå där, men efter ett par vändor till tippen blev det bättre. Nu kan vi använda källardörren till groventré. Perfekt när hundarna är blöta.

Zhero har tappat sina första tänder och det är vi alla glada för. Snart kanske valptuggandet kan upphöra. Eftersom vädret är som det är har det inte blivit lika mycket uteaktiviteter för hundarna och det märks framförallt på lillkillen. I förgår kväll trodde jag att jag skulle bli tokig. Zhero helt vild och Ellen som inte ville sova. Det är tur att man är utrustad med mycket tålamod.

Har städat ur matkällaren och imorgon väntar skurning innan jag kan börja måla. Det kommer att bli så bra nere i källaren när vi är klara.

Tyvärr har de här dagarna bjudit på en maffig huvudvärk, som inte vill släppa. Därför har jag inte alls hunnit med så mycket som jag hade velat. Känner att jobbvardagen närmar sig med stormsteg och det är så mycket jag hade velat hinna nu när man är ledig. En eftermiddagslur tillsammans med Ellen hjälpte tack och lov lite grann.

Nu ska jag sätta mig med min stickning framför brasan en stund. Hoppas inte att jag får lika mycket hjälp som vanligt av de små i familjen för det blir så trassligt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar