måndag 24 januari 2011

Kalas x 2

Förra lördagen firade vi mormors 90-årsdag. Släktträdet som jag pysslat ihop överlämnades och blev väldigt uppskattat.

Även om mormor är ganska trött och lite förvirrad nuförtiden verkade hon ha väldigt trevligt. Hon tom dansade en svängom med Kalle. Så härligt att ha en sådan krutmormor. Hoppas jag får uppleva många fler av hennes födelsedagar framöver.



Mamma firade vi på söndagen och hon fick denna sjal som jag skrivit om innan. Hon blev jättenöjd.

Hon berättade att hon haft den med på jobbet och att hennes jobbarkompisar också tyckte att den var fin.

Alltid lika roligt att ge bort saker man gjort själv när mottagarna blir nöjda.



Mamma är inte dålig hon heller på att sticka. Dessa små söta tossor hade hon gjort till Ellen. Tyvärr blev de försmå, men då får kusin Ebba dem eftersom hennes fötter är något mindre.

Ellen provade morfars Manchester Unitid-keps. Undrar vad farbror Marcus och farfar tycker om det? Där är det ju Newcastle och Arsenal som gäller.

Hade tänkt att läsa några av tidningen Land som jag ärver efter mormor och sedan morsan. Brukar vara en del trädgårds-, inrednings- och pysselsidor i, men Ellen hann före så det vara bara att försöka rädda dem innan det blev tidningsremsor i hela sängen.
Ellen fick ta ett bad i badbaljan härom kvällen. Det tyckte hon var mysigt och hon var helt uppslukad av sin badbok.










I övrigt har det varit fullt upp. Jobb och möten på brukshundklubben. Praktiserade nej-sägning genom att tacka nej till ordförandeposten i klubben. Börjar bli bättre och bättre på det.

Nu ska jag se om jag kan rädda min sjal som Zhero tyvärr lyckades få tag i. Rundstickan är avbiten och en hel del maskor har gått. Just nu är han billig. Innan idag bet han av sladden till dammsugaren. Vet inte vilket som är värst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar