torsdag 3 februari 2011

Smått och gott

Oj oj oj. Nu var det längesedan jag uppdaterade. Mycket har hänt och jag har inte riktigt hunnit med och blogga också.

Mitt pendlarprojekt har blivit klart. Denna väskan har jag virkat på bussen och tåget till och från jobbet. Får verkligen en hel del gjort då. Virkad med fasta maskor i svart och rosa.


Har även gjort klart min Moebiussjal. Fick köpa en ny rundsticka och hämta upp en del maskor eftersom Zhero lyckats bita sönder en del, men lyckades få ihop den. Fick beröm för den på jobbet. Det är roligt. Har redan använt den på tre olika sätt. Fick inspiration på Drutten pysslars blogg. Hon hade även lagt ut en mycket användbar länk till ett youtube-klipp där man lätt kunde se hur man skulle göra. Bilder kommer.

En OS-mössa i Karlskrona BKs färger har också blivit klar förutom att jag inte sytt fast klubbens märke än. Mössan använder jag dock flitigt och den är mycket skön. Får nog bli fler i framtiden. Bild kommer när jag sytt fast märket.

Ellens mage har inte blivit bättre trots att vi nu testar med helt mjölkfritt. Tror inte det är det men vi får väl prova lite till för att verkligen kolla.


Hon älskar verkligen att läsa böcker och att bläddra i en när man sitter på pottan är inte helt fel. Hon är verkligen min lilla gos. Hon pratar och sjunger jämnt, det är inga riktiga ord än, men det är väldigt gulligt.


På jobbet har vi fått fina tröjor som vi ska ha och göra reklam för skolan med. Min rygg och rumpa pryder nu både skolans hemsida och facebook-sida.

En ny nämnd har vi också fått och på deras första möte fick jag vikariera som sekreterare. Den verkar bli riktigt bra och det kan skolan behöva i dessa spartider.

I lördags tog vi tag i städningen hemma på riktigt och höll på ända till klockan 9 på kvällen. Trotts det är det mycket kvar, men det känns skönt att ha kommit igång ordentligt. Mats lyckades laga dammsugarsladden också så på eftermiddagen gick det att dammsuga igen.

På söndagen åkte vi som vanligt och tränade agility med Nilla och Zazzi i ridhuset. Nilla som var helt omöjlig förra gången var på bettet och det gick jättebra. Tyvärr vill hon fortfarande inte ta säcken, men högerslalom och kontaktfälten funkar bättre och bättre. Zazzi var också duktig. Det är roligt att ha ett så härligt gäng att träna med, och att möjligheten till vinterträning gick att ordna i år.


Efter träningen blev det söndagsmiddag hos mamma och pappa, och jag klippte mamma. Det blev en ny frisyr denna gången, och hon var nöjd. Jobbarkompisarna hade också tyckt att hon varit fin och att hon såg 5 år yngre ut.
Vi åkte förbi en sväng till syrran också innan vi körde hem. Marcus hade köpt en ny cross som han ville visa för Mats. Lillis ville bli klippt för det hade vi inte hunnit sist vi träffades, så det blev en ny frisyr även där. Nu har jag bara Mats och 4 hundar på kölistan till klippning. Hann gosa lite med mysiga Ebba också.

I måndags upptogs halva kvällen av handling, så mammas och min planerade simning frös inne, men vi får ta nya tag längre fram. En ny stegräknare inhandlades också, så nu ska det bli fart på promenerandet. Får inte glömma min och Emelies kamp om Biggest looser Jämjö. Jag vann ju första invägningen och det vill man ju gärna göra om.

Har testat stegräknaren nu och den funkar mycket bra. Den mäter även raska steg, och det är kul att se. Vågen visar nedåt igen vilket känns bra.

Igår kväll var Ellen och jag på möte på brukshundklubben. Vi träffade det som troligtvis kommer att bli den nya styrelsen och det kommer nog att bli bra. Ellen charmade som vanligt alla.

Idag hade jag en jättetrevlig lektion med en av mina seniorgrupper i Globalisering. Kände mig inte riktigt förberedd och tänkte att det här kommer att bli en tråkig lektion, men med givande diskussioner i gruppen blev det riktigt bra. En uttryckte efteråt att de här lektionerna är så intressanta och bra. Kändes skönt.

Nu blir det att fortsätta med lite städning.

1 kommentar: