fredag 4 februari 2011

Fredagsmys

Idag hade vi bestämt oss för att åka till simhallen hela familjen när jag kom hem från jobbet. Tji fick vi. Ellen ville inte sova på dan utan hade precis somnat när jag kom hem och sov jättelänge. Efter att Mats och jag myst lite framför en repris av Antikrundan gick Mats och spelade TV-spel och jag passade på att vila framför skidskyttet, medan Ellen sov. Det var verkligen längesedan vi kunde göra det i lugn och ro.


Zazzi myser hos sin älskade husse. Hon är verkligen husses hund. Zhero har varit duktig idag. När jag kom hem från jobbet kastade vi lite boll ute. Han sprang och hämtade den varje gång och lämnade den till mig. Det är inget som schnauzrarna gjort. Dessutom har både husse och jag fått kamma hans päls idag utan allt för mycket tugg i händerna.


Husse/pappa bjöd på popcorn och det uppskattades av hela familjen. Särskilt de fyra små.
Själv myste jag genom att göra 8 markörer till nästa stickprojekt. En tröja som man stickar i ett stycke. Där behövs 8 markörer varav en i avvikande färg. Ska göra en till Ellen först. Om det går bra blir det en till mig själv sedan. Garn är givetvis redan inhandlat till båda projekten. Får se om jag hinner sticka lite också ikväll.




1 kommentar:

  1. Hej. Nu har jag tittat in för första gången, och jag återkommer gärna. Flytten avklarad, men allt är inte på plats ännu! Och så ska villan städas ur innan den nya familjen flyttar in 1/3. Vilka fina stickmarkörer! Synd att inte jag är så kreativ...Men det finns ju alltid färdiga att inhandla. Längtar till agilityträningen. Måtte det bli vår snart!
    Jag lägger till din blogg i min lista. Hoppas det är OK!
    På återseende.

    SvaraRadera