onsdag 25 januari 2012

Underbart med snö och sol!

Nu njuter jag när vi äntligen fått vinter, med snö. Tycker att allt regn och mulet väder gjort mig deppig, så nu är jag mer än nöjd. Fast det kunde allt få komma lite mer snö.

Idag har svärmor varit på besök och vi tog en runda till pulkabacken och lekparken med hundarna och Ellen. Ellen och jag åkte pulka, och det var så kul.


Zhero som är friskförklarad i sitt ben fick springa lös och gissa om det var en glad pumi. Zazzi fick också vara lös och de jagade varandra och hade jättekul. Just nu är det ett gäng väldigt trötta hundar här hemma.

Ellen hade jättekul i lekparken och ville inte gå hem.

En del pyssel har det också blivit. Jag fick äran att texta på Mats egen Whisky. Han blandar slattarna som blir till en egen blended, och ville ha ett snyggare fodral. Han ville ha något inspirerat att Ardbegs typsnitt.





Jag har gjort ett fodral till min almanacka. Hittade broderibågar och en del böcker på Kupan. Allt för 5 kronor styck. Hittade ett mönster som jag inspirerades av i boken Mönstersöm att börja med, från 1959.


Jag broderade med vitt garn på mörk denim. Sedan sydde jag på genomskinlig vaxduk på innesidorna, så jag kunde sticka in almanackan. Blev riktigt nöjd.


I övrigt har vi varit sjuka igen, så det har inte blivit så mycket gjort. Men lite bus har Ellen lyckats prestera.



En jacka, kofta och en sjal shoppade jag också på Kupan. Vann ju storvinsten på Postkodlotteriet, 150 kronor, så jag kunde verkligen storshoppa. Nu måste jag fixa en mössa som passar till jackan. Provade  på den gamla tekniken nålbindning, men det var rätt knepigt och det går inte direkt att backa om man gjort fel. Har gjort två försök hittills. Får se om jag orkar på ett tredje eller om det får bli stickning eller virkning istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar