måndag 9 januari 2012

Tillbaka till vardagen

Tyvärr är jullovet över och det var dags att börja jobba igen. hade gärna varit ledig lite till eftersom den där rysliga förkylningen satte stopp för en hel del som jag hade velat göra på ledigheten.



På jobbet skulle jag bara hjälpa bibliotekarien med hemsidan och vips hittar man en ny bok, som jag genast var tvungen att låna. Textilt återbruk. Mycket rolig och inspirerande. här fanns bl a tips på roliga saker att göra med gamla slipsar. Synd att Mats bara äger tre stycken, så jag kan nog inte sno dem.

En ny sticktidning väntade när jag kom hem och inspirerade till nya projekt. Tråkigt för mig att jag bestämt mig för att göra klart mina påbörjade först innan jag börjar på något nytt. Efter att ha städat min förvaringspall i vardagsrummet där jag har pågående projekt upptäckte jag att där fanns betydligt fler påbörjade än jag kunde minnas. Hur gick det till..?


Ellen gillar Mumin. Igår läste hon saga om Mumin för honom och på kvällen bäddade hon ner honom i sin nya dockvagn så han kunde somna. själv skulle hon inte somna förrän närmre ett, vilket gör att man är rätt mosig idag. trots det har jag hunnit med att handla, diska och skura golvet i köket.


För att få lite ordning på verkligheten fick den nya kalendern från Granit komma upp. Bara att inse att det är långt kvar till jul.

Nu dags för en långrunda med hundarna innan det är dags för sängen. Måste få ihop lite steg. Stegräknaren har dammats av och det är dags att börja ett nytt liv, igen. Efter att helt tappat sugen några månader så gick vikten upp, men totalt blev det trots det 4,5 kilo ner under 2011. Nu är det dags att satsa på nya framgångar i Biggest Looser Jämjö, och stegtävlingen med Nettan på jobbet. Pust.

1 kommentar:

  1. Lycka till med tävlingarna! Stegräknare är bra, har haft det i flera år nu och landar på mellan 8000 (ett dygn när jag sover) och 14000 en vanlig dag med en rejäl långrunda.
    Ha de gott!

    SvaraRadera