måndag 16 januari 2012

Kladd, klet och snor

Nu är vi sjuka igen, jag och Ellen. Mycket tråkigt. Jag hade precis kommit igång med stegräknaren och gått många långa promenader. Nu ligger vi pall och tittar mest på muminfilm.



Innan vi blev dåliga var vi och hälsade på Linnea och Ebba och målade med fingerfärg. Ellen och Ebba fick göra konstnärliga alster som mormor skulle få på sin födelsedag. Vi hade riktigt roligt.



De hade inte så mycket på sig när de målade så de inte skulle förstöra sina kläder och efter lekte de i bara blöjorna. Vi du läsa mer om att måla med fingerfärg kan du göra det här.

Jag har inte hunnit få undan all julen än eftersom jag inte är iform, men jag går och plockar och ta lite då och då. Snart ska det väl vara klart. tycker dock att det känns tomt. Tror att jag ska ta lite glögg och pepparkaka. Glöggen borde lindra halsen.

Zhero har varit hos veterinären med sitt haltande bakben, men hon kunde inte hitta något. Han får äta antiinflamatoriskt och hållas i vila. Det är ju nästan omöjligt med en pumi som har hur mycket energi som helst, men vi gör vad vi kan. Nästa måndag ska han röntgas. Hoppas det här kan hjälpa så han blir bra snart. Det som är skönt är att han i alla fall inte verkar ha ont.

Idag fick hundarna ett spännande besök i trädgården. En katt som sprang upp i en björk för att komma undan.


Stickningen går sakta men säkert framåt, men än har jag en bit kvar på framstyckena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar