måndag 18 april 2011

Välkommen vår

Idag skulle jag egentligen ha jobbat fastän det är påsklov. Ligger efter med skolans hemsida och hade behövt sitta ett bra tag för att komma ikapp. Huvudvärken från igår satt i så jag valde att vara hemma och ta det lite lugnt istället. 

Eftersom vädret var så fint tog jag med mig Ellen och vovvarna runt "grisarundan". Det märktes att hundarna inte var vana vid värmen för efter halva rundan hängde tungorna som slipsar på dem.
Ellen fick lite blommor av mig som hon var tvungen att dissekera för att se hur de fungerade. Ett litet smakprov tog hon också. Det var skönt att slippa dra på henne vinteroverallen. Idag blev det premiär för den fina ollen som vår snälla granne Ing-Britt stickat till Ellen. En solhatt istället för vintermössan blev det också. tror att Ellen också tyckte det var skönt att kunna röra sig lite friare. En massa fina blommor fanns det längs hela rundan.
Sedan passade vi på att luncha på altanen. Det är så härligt att kunna sitta ute och äta.
Efter lunchen passade jag på att trimma lite på Zazzi ute i det fina vädret. Hon blir mer och mer lik en schnauzer igen och mindre och mindre lik ett utegångsfår. Ellen hittade hundarnas vattenskål som hon passade på att plaska och leka med. Hon hade riktigt kul.
På eftermiddagen åkte vi till svärfar och Ann-Magret. Mats och Kenneth hjälpte mig att sätta på mina nya däck till husvagnen.
Vi passade på att grilla och äta ute, men när klockan närmade sig sju började det bli lite kallt så vi tog kaffe och glass inomhus.
Ellen var jättetrött redan vid åtta trots att hon sovit middag, och hon somnade direkt i bilen på vägen hem. Sedan vaknade hon inte när Mats la ner henne i sängen. Hon somnar tidigare och tidigare för var kväll nu. Undra om hon ska bli som andra ungar nu och somna tidigare än 11 som annars varit hennes grej.
Jag tog lite slalomträning med hundarna när vi kom hem och sedan har jag fått mycket gjort framför datorn ikväll, nu när inte Ellen hjälpt till. Undra bara hur tidigt hon tänker vakna imorgon?
Idag passerade bloggen 1000 besök.

2 kommentarer:

  1. Visst är det gott med alla vårtecken! Och luncha på terassen är aldrig fel!
    Att vatten kan vara så intressant?? Alla ungar älskar att plaska!
    Vi åker nog en kortis till klubben i kväll. Q är på gränsen för att träna agility utan byxor! Vi får se hur det går!
    Ha ett skönt påsklov!

    SvaraRadera
  2. Titta in hos mig! Du har något att hämta!
    Kram

    SvaraRadera